יום שבת, 10 במאי 2014

מקומות התיירות ההיסטוריים שבירושלים

ירושלים, בירת ישראל, היא היעד התיירותי המרכזי ביותר בה. מדי שנה, היא מושכת אינספור תיירים, מהארץ ומהעולם גם יחד, כאשר סיבה עיקרית לכך היא האתרים ההיסטוריים הרבים שבה, כולל אלה החשובים לבני כל הדתות. לפניכם חלק מהאתרים החשובים ביותר שניתן למצוא בעיר.

הכותל המערבי

הכותל המערבי נחשב לשריד הקדוש ביותר שיש לעם ישראל בארצו. המדובר הוא בארבעה קירות תומכים, שמקיפים את הר הבית, ואשר נבנו על ידי הורדוס לפני יותר מ-2000 שנה (במאה הראשונה לספירה, ליתר דיוק). אין ישראלי שלא מקפיד להגיע למקום, להתפלל ולשים פתק אל בין האבנים לפחות פעם בשנה.

הר הבית

הר הבית הוא מתחם בשטח של כ-140 דונמים, אשר אחד מקירותיו התומכים, כאמור, הוא הכותל המערבי. על שטח זה היו בנויים בעבר בית המקדש הראשון והשני, וכיום הוא קדוש במיוחד גם למוסלמים, כפי שיעידו המבנים השונים הנמצאים בתחומו.
מסגד אל אקצה נחשב לשלישי בחשיבותו עבור המוסלמים, שעה שעשרות אלפי אנשים מגיעים אליו לתפילות מדי יום שישי. כיפת הסלע היא מבנה מרשים ומעוטר בעל שמונה צלעות, ונחשבת למבנה המוסלמי העתיק ביותר שנשמר עד היום מבלי שעבר שינויים קיצוניים.

מגדל דוד

מגדל דוד הוא מצודה אשר שימשה משך אלפי שנים להגנה על תושבי ירושלים. למרות שאין המדובר במצודה לה אחראי המלך התנכ''י, אלא המלך הורדוס, היא חשובה במיוחד בהיסטוריה של העיר. היא ממוקמת בנקודה הגבוהה ביותר בירושלים. החל משנת 1989, שוכן בתחומיה מוזיאון לתולדות ירושלים.

אנטוניה


מצודה חשובה נוספת אשר הוקמה על ידי הורדוס (בשנת 35 לפני הספירה) הוא אנטוניה, הממוקם בחלקו הצפון מערבי של הר הבית. מצודה זו שימשה את הרומאים להשגחה על האזור, וכיום ניתן להתרשם מהשרידים שלה, ממנזר "אחיות ציון" הסמוך ומ"בריכת ישראל".



מקווים שעזרנו לכם, לאתר הרשמי שלנו לחצו כאן.




אגדת עין-כרם -הבלוג הרשמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה